HTML

Senki meg nem mondja

Minden ami az agyamat irritálja.

Friss topikok

  • laci0011: @Kara Kum: Rosszul látod a helyzetet,ellenzékben szabad gondolkodni,kormányon szolgálni kell a gaz... (2011.11.26. 21:36) Kis magyar (adó)matek
  • laci0011: A rendszerváltók elsőre tökéletes demokráciát alkottak,csak rólunk feledkeztek el nagyon,annyira f... (2011.11.26. 21:29) Krízis
  • pj02: "el tudja képzelni hogy Szlovákia szó nélkül fogja hagyni, hogy a szlovák autók tömegét elkezdik m... (2011.05.26. 10:04) Rogán öngólja
  • Müller őrmester: Véleményem szerint, az lett volna a jó megoldás, ha az önkéntes nyugdíjpénztárakat hagyták volna c... (2010.12.05. 10:57) Visszalépjek, vagy maradjak magánnyugdíj pénztár tag
  • Jurganov: nyilván nem :) a fidesz ua mint az mszp (2010.04.20. 07:29) Nem hiszek a győztes Fidesznek

Linkblog

Visszalépjek, vagy maradjak magánnyugdíj pénztár tag

2010.12.02. 12:06 anti_troll (törölt)

Sokakat érdekel manapság a kérdés, és a 3 millió pénzügyi analfabéta országában, azt látom, hogy a kérdés súlyához mérten gyakorlatilag a média hanyagolja ezen kérdés boncolgatását. Értem én hogy a RTL-en inkább Benkő faszával kell foglalkozni, a TV2-n meg Tolvai Renáta nemi életével, ez a jegelés ettől függetlenül eléggé érthetetlen.

A Figyelőn írtak egy érdekes cikket : http://www.fn.hu/hetilap/20101130/nyugdijeltereles_aldozatai/

de úgy gondolom teljes képet ez sem fest a valós helyzetről.

Évek óta nem kísértem figyelemmel a magánnyugdíj pénztári számlámat, ezért felhívtam az ügyfélszolgálatot, megkérdeztem mennyi az egyenleg, valamint azt, mit tanácsolnak, mit tegyek. Átlépjek, vagy ne lépjek. A nagyon kedves ügyintéző hölgy mindenféle kérdés nélkül annyit mondott, lépjek át az állami rendszerbe.

Nos nézzük csak. 39 éves vagyok, van 21 év munkaviszonyom, 4,5 millió van a magánnyugdíjpénztári számlámon.

Ha visszalépek:

A 4,5 milliót odaadom állam bácsinak, ő köszöni szépen, és elkölti. Cserébe megígéri hogy teljes állami nyugdíjra leszek jogosult.

Mikor is? Meg tudja valaki mondani, 25 év múlva mennyi lesz a nyugdíj korhatár? 20 éve dolgozom, ezen időszak alatt, 3 vagy 4 alkalommal emelték meg a nyugdíjkorhatárt.

Abban majdnem biztosak lehetünk, hogy 25 év múlva, LEGALÁBB 68 évre FEL KELL emelni a korhatárt, ekkor, állam bácsi annyit fog fizetni, amennyi pénze lesz.

Ha az általam a nyugdíjkasszába befizetett összeget a nyugdíjamra fordítanák, nagy vonalakban a következőképp alakulna az állami nyugdíjam:

A jelenlegi MNYP egyenlegem 4,5 millió, ebből 3,1 millió volt a nominális befizetés, ez az 1998 január 1 óta szerzett jövedelmem 8%-a. Tehát ha 3,1 millió volt a 8%, akkor kb 10 millió volt a 24+2%. A nyugdíjszámlámon elméletileg tehát 4,5+10 millió+ ez utóbbi hozadékai kell legyenek, és még a 98 előtti időszakot nem is számoltam.

Feltételezve hogy még legalább 20 évig jó egészséggel áld meg az Isten, meg az alulfinanszírozott magyar egészségügy, 68 éves koromra a nyugdíj alapomnak el kellene érni a 40 millió forintot. Ha feltételezzük hogy 68 éves frissnyugdíjasként élek még 10 évet, akkor havi 330 ezer forint nyugdíjat kéne kapjak, MAI ÉRTÉKEN.

Ugye ezt senki nem garantálja, biztos hogy ennyit nem kapok.

Mi történik ha maradok?

Kiíratkozom az állami rendszerből, és a továbbiakban csak a jövedelmem 10 százaléka kerül a nyugdíj alapomba. Ez első olvasatra borzasztóan hangzik, de ha visszalépek az államiba, akkor mennyi befizetés kerül VALÓBAN AZ ÉN ALAPOMBA? SEMENNYI, fenti levezetésből, de enélkül is tudja mindenki, hogy a jelenlegi befizetések a jelenlegi nyugdíjasokhoz kerülnek.

Tehát van 4,5 millióm a számlán. Ha a továbbiakban SEMENNYI befizetés sem érkezik hozzá, ez az összeg, a kamatos kamat számítás alapján, évi 5 % hozammal számítva 25 éves futamidőre, több mint 15 millió forintot kapunk! Ha pedig tudok dolgozni 20 további évet, ennek az összegnek legalább a duplájára, 30 millió forintra számíthatok! É ez a pénz az enyém, vagy a gyerekemé, ha időközben elpatkolok. 

Itt van továbbá a már 20 ledolgozott évem alatt befizetett állami nyugdíj járulék. Erről nagyon nagy kuss van mindenféle álami kommunikációban. Nevezetesen mi a helyzet azokkal, akik ledolgoztak már 20 évet. ergo jogosultak nyugdíjra, de maradnak a magánpillérben, és "kiírják" magukat az államiból?

Értem én hogy a jövőben a 24% az adó lesz, de az elmúlt 20 évben nem az volt, hanem járulék! Ezáltal JÁR utána nyugdíj, legalábbis járna. Ha most "kiírom" magam az állami pillérből, akkor mostantól jár nekem nyugdíj a 20 év után nem igaz? Vagy megváltják kp-ben?

Akár hogy is számolom, semmiképpen sem éri meg visszalépnem, és azoknak sem tanácsolom, akiknek van legalább 2-3 millió forintja a magán számláján, 45 év alatti, és van legalább 20 év munkaviszonya.

 

 

164 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://senkinemmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr342488094

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 24%-os jövedelemadó növekedés és a közösségen kívüliek közössége 2010.12.02. 17:50:12

A nyugdíjpénztárak államosításával és az emberek nyugdíjra félretett pénzének a kizsarolásával  kapcsolatban már sokan nyilatkoztak úgy, hogy ők bizony élnek a "szabad" döntés jogával és maradnak magánnyugdíjpénztári tagok. Én is így dön...

Trackback: Nyugdíjaink jövője 2010.12.02. 17:47:33

 Az állami nyugdíjrendszerben is vannak kockázatok és tisztán látszik, hogy a napjaink demográfiai folyamatai mellett nem tartható tovább az a tévképzet, hogy az állam majd jólétet biztosít nekünk öregkorunkra. Aki nyugdíjba vonulása után nem akar...

Trackback: Egy rekvirálás margójára 2010.12.02. 16:46:07

A magánnyugdíj-pénztárakban megtakarított összegek költségvetésbe visszaemelése mellett akadnak indokok. A költségvetés egyik legnagyobb visszahúzó tényezője a jelentős, a GDP arányában 80% fölötti adósság. Ennek és kamatainak törlesztése k...

Trackback: Ne bántsátok Matolcsy nyugdíjrendszerét! 2010.12.02. 16:12:38

Tényleg ne! Nekem ez az új nyugdíjrendszer nagyon tetszik. Nem, hülye leszek visszalépni az államiba, inkább “társadalmon kívüli” leszek, ahogy Matolcsy megfogalmazta, egy fekete bárány. Megtartom magamnak a 10%-ot, befektetem, és majd abbó...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kalmár 2010.12.02. 17:24:07

@crey7: "Hogy biztos vásárlója van az ő állampapírjainak? Hogy van aki az adott folyó költségvetést finanszírozza?"

Gondold végi józan ésszel. Régebben a 100%-ot az állam kapta. Ebből fizetett nyugdíjat és csak keveset kellett pótolni.

A MNYP létrejötte után, a járulék egy részét nem az állam kapta, hanem ezek a cégek.
Emiatt nem jutott pénz a nyugdíjakra, így újabb adókból beszedték a kieső pénzt+állampapírokat bocsájtottak ki, jó kamatra, hogy tudjanak fizetni.
Ezeket a papírokat fizette ki a MNYP, abból a pénzből amit az állam helyett ő tett el.

Azért mókás, hogy azok finanszírozzák a költségvetés hiányát, akik miatt nem tudjuk mi fizetni. Ráadásul pont abból a pénzből.

Ráadásul a pénztártagok is ráeszmélhetnének végre, hogy a virtuális számlán lévő pénzt, nem vehetik ki, nem olyan, mintha a malacperselyben lenne, vagy a bankszámlán.
A legrosszabb pedig az, hogy a költségvetésből kivont pénzek miatt, az adó és egyébb járulékterheket Európa legnagyobbjára emelték.(persze a lopások és a balfék kormányzás is segít)
Az áfában, a bér jellegű juttatások adóiban is élen járunk a világon. Ez az ára, hogy gyűjtünk egy olyan pénztárban ami ki tudja fizet e valamit 30 év múlva.
Tudod inkább menjenek a fenébe, és hagyjanak több pénzt nálam, majd önkéntes pénztárban vagy értékpapírban, vagy a befőttes üvegben gyűjtve én gondoskodok a kiegészítésről.
Mindemellett az adósságunk is az egekbe emelkedett.
Csak magyarázza el valaki, hogy miért van az, hogy a szomszédok alacsonyabb áfával, alacsonyabb adók mellett, kissebb adóságot csináltak??

Mi felvetünk minden elérhető hitelt, kicsavartunk minden dolgozót és mégis csórók vagyunk.
Végre egy új útra léptünk.
Az eredmény pár év múlva kiderül. Az elmúlt 8évet nem lehet alulmúlni.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.12.02. 17:26:08

- Az államé sokkal átláthatatlanabb

- Persze felelős ország vagyunk ugye, ennyi erővel mindenki azonnal a Dunának mehet.

- ÖRÖKÖLHETŐ, ez a leglényegesebb!! Ha 90 év lesz a korhatár, nyilván nem érem meg, de az egyenleget örökli a család!

- Nem törölhetik az örökölhetőséget, mert az a saját pénzed. Ennyi erővel a lakásod örökölhetőségét is megtilthatják.

- persze a dolgok gyorsan változnak, és nagyon lényeges, és sajna ki is hagytam az írásból, hogy ha visszalépsz az államiba, a lóvét már sose látod viszont, viszont ha maradsz, az állami nyugdíjat még kiterjeszthetik rád, akár 10 vagy 20 év múlva, mert elvileg Orbán Viktor még nem király, és előfordulhat hogy egyszer ő is kikerül a hatalomból

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.12.02. 17:26:13

@papamaci1: " NINCS MÖGÖTTÜK SEMMI..... "

Tiltakozom!

Top managerek vannak mögötte!Audival,laptoppal,telefonnal...mi, ha nem az a GARANCIA!Fidesznyik!

Matróz Kommandó 2010.12.02. 17:27:12

Kedveseim,
ha az állam csődbe megy, akkor az összes MNYP azonnal felteszi a kezét, sajnos nem tud fizetni!
Ellenben ha az ING magyar fiókja becsődöl (amit a holland kormány szemrebbenés nélkül fog eltűrni), az államnak kell helytállnia!
Nyilván ezt teljesen erkölcsösnek és jogszerűnek tartjátok.

Kismacska (BELLA) 2010.12.02. 17:29:21

@kovacsguszti68: mi van akkor, ha időpontot kell előtte kérni? És mi van akkor, ha nem kapsz időpontot? Nagyon jó lenne, ha "csak" sorban kellene állni, de... akor lesz olyan, aki egy hétig kinn áll és nem jut be (itt Pesten nagyon valószínű). A tetejében még az is, hogy TELEFONON kell időpontot kérni, azt vagy felveszik, de inkább nem.

A nyitvatartás nevetséges, 8-tól 2-3-ig??
Inkább bele se gondolok azoknak az ezreknek (tízezreknek) a helyzetébe, akik nem fognak tudni maradni, mert fizikai lehetetlenség...

Jó lenne legalább annyit elérni, hogy legyenek nyitva éjjel-nappal az irodák és állítsanak be több embert, de a kormány nem hülye, nem áll érdekében! :SSSSSSSSSS

papamaci1 2010.12.02. 17:29:46

@rockjano_: Papírok vannak és neked egy számlád. A számla a tied és SEMMI befolyásod nincs arra hogy MIT csinálnak a pénzeddel . EL IS BUKHATJÁK UGYE ?
EZT HÍVJÁK TŐZSDÉNEK.

Neked csak egy IGÉRVÉNYED van egy MAGÁN VÁLLALKOZÁSTÓL. NEKED NINCS részvényed, állampapírod. RÁBÍZTAD valakire, puszira, a két szép szeméért.

És nincs befolyásod rá !!!!

(Miért nem műkincset, aranyat, földet, húskonzervet, WC papírt, REÁLIS LÉTEZŐKET vesztek ?

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.12.02. 17:30:00

@zolika78:
Miért mennének csődbe? A harmadik pillér, az Önkéntes marad, és biztosan lesz néhány százezer ember még rajtam kívül akik nem lépnek vissza.

Persze néhány kisebb Pénztár eltűnhet, de mind biztosan nem fog.

Kismacska (BELLA) 2010.12.02. 17:30:16

@Kismac: az akor természetesen: akkor!

otapi 2010.12.02. 17:30:49

@papamaci1: ha nagyon dőlne a költségvetés - értsd, szinte biztos az államcsőd, vagy egyből államcsőd, akkor sok egyéb mellett államosítják majd a maradék mnyp vagyonokat is. Akad néhány történelmi példa erre.
Mondjuk, ezek csak teóriák. Egyenlőre növekszik a GDP a csökkenő lakosság ellenére és bevándorlókból sosem lesz hiány a hamarosan 7 milliárd népességű Föld többi országából.

Mateahos 2010.12.02. 17:35:14

Csak arra válaszolj szerző Úr, hogy a válság alatt kiderülve miért is hazárdiroztak a pénzünkkel az MNYP-k és miért voltak veszteségesek a mi pénzünkkel játszadozva és köszönik szépen megúszták a sikkasztást.Nyugdíjjal nem tőzsdézünk!!!!!!!!!!!!!

rockjano_ 2010.12.02. 17:35:26

@papamaci1: Na ne izélj már!!!!

Miért ha állam bácsinak adom a pénzem akkor MILYEN BEHATÁSOM VAN ARRA HOGY MIT CSINÉLNAK VELE?????

EL IS BUKHATJA AZ ÁLLAM NEM???? Meg elköltheti felesleges dolgokra. nem rakja félre hogy nekem abból valaha valamim legyen hanem most eltapsolja és nagyon megigéri nekem hogy majd 20 év múlva kapok valamit. Szerinted ez jó üzlet????

Én egy magánvállalatban sokkal inkább bízom mint a magyar államban!!!!

Sokkal szívsebbne bízom egy magán vállalatra a két szép szememet mint az OV vagy egyébként akárki vezette államra.

"Miért nem műkincset, aranyat, földet, húskonzervet, WC papírt, REÁLIS LÉTEZŐKET vesztek ?"

Azért mert nem hagyják!!! A Járulékot, sőőőt mostmár adót leveszik akár akarod, akár nem, és szart sem kapsz érte. És még számon sem tarthatod.

ha szerinted ez így OK akkor írd meg :-)))

Kalmár 2010.12.02. 17:35:44

@redlands:
Téged meg összerázott a busz, hogy ilyen hülyeséget írsz?
Oktatást attól fogadok el aki tájékozott.
Lesz egyéni számla.
Miért nem figyelsz oda?
Ha nem figyelsz oda, miért tanítasz?

Ez a pénz egy nyugdíjárulékból lenyúlt rész.
Sosem lett volna szabad maszek cégre bízni.
Annyira eladósítottak minket, hogy erre nincs pénz.
Egyszerű, aki mulat egyész éjjel, az fizessen a buli után.
Na, az elvtársak buliztak, a Fideszt pedig előre engedték a fizetéskor.

Persze lehet azt mondani, hogy a mostani nyuggerek megdögölhetnek mert te a saját nyugdíjadat gyűjtöd és pont leszarod, hogy ők meg fizették a nagyiékét.
Csak akkor vonulj ki az erdőbe és egyél gyökeret.

rockjano_ 2010.12.02. 17:37:40

@Mateahos: A válság alatt minden hozam csökkent még az én életbiztosításom is mégpedig sokat. Azóta meg szárnyal.

nem kell tőzsdészni ahoz hogy válság során minden rosszul menjen.

JA ÉS A TŐZSDE JÓ DOLOG!!! Ott ha ügyesen fektetsz be nyerni lehet mégpedig nagyon sokat. Ne tessék a tőzsdézét fikázni!!! (azt a rohadt polgári kommunista jobbos életbe :-))))))

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.12.02. 17:38:47

Az állam nem megy csődbe. Ezen kár is vitatkozni.

@akakukk: Mi az, hogy erkölcsileg? Ha én a bruttó béremből vont adóm 1%-ról rendelkezem, mert odaadom a Féllábúak és alkoholisták alapítványának az is erkölcsileg aggályos?

Miért nem értik már meg a MNyP tagok, hogy a számlájukon a bruttó bérük egy hányada és annak hozama van?

Miért gondolja azt a többség, hogy az csak egy sajtcetli?

papamaci1 2010.12.02. 17:40:49

@Matróz Kommandó: KORREKT !

AZT nem értem, miért gondoljátok , hogy egy mnyp azt tenné ami NEKTEK jó ?

Az csak egy "FIZETÉSI IGÉRVÉNYT " AD NEKED, SEMMI MÁST.

Ha évente elkéred az éves hozamot és elköltöd, v értékállóan befekteted (arany, gyémánt, festmény, föld, húskonzerv, sörétes puska, ivóvíz....) az persze más....az igen.... :-D

jeriko 2010.12.02. 17:41:39

EGYETLEN, de nagyon komoly tényező maradt ki a felsorolásból: Mi a garancia arra, hogy derék kormányunk nem hoz további kedves törvényeket? Például, hogy az MNyP befizetéseket nem csak 2011-ben, de később se továbbítják az MNyP felé, és még csak kártalanítás sem lesz. Vagy annyira megkötik az MNyP-k kezét (mibe fektethetnek be, milyen módon, milyen költségekkel), hogy értelmetlenné / ráfizetésessé válik a rendszer.

Sajnos a kormány már bebizonyította, hogy BÁRMIRE képes pénzért, hatalomért, bosszúért. És ha nem lépnek át, fog találni módot, hogy megszivassa a maradókat. Ne feledjétek: BÁRMELYIK törvényt átírhatják.

isti77 2010.12.02. 17:42:17

És a következő 25 évben hányszor lesz még kormányváltás (elvileg 6-szor lehet, és akkor nem volt egy előrehozott választás sem), és a következő kormányok hányszor fogják módosítani a magánnyugdíjpénztárakról szóló törvényt? Lehet, hogy 10 év múlva az állami nyugdíjat törlik el egy az egyben (az akkor még aktív generációk számára).
Ebben az országban, ahol az utóbbi 7 évben csak az ÁFA-kulcsok 4-szer (!!!) módosultak, előre akarsz kalkulálni? Nagyobb esélyed van megtippelni, hány unokád lesz, és mi lesz a nevük.

Kismacska (BELLA) 2010.12.02. 17:42:20

@ZX: folyamat:
- AB elmeszel (és mondjuk megsemmisít)
- Kormány elveszi az AB ezen jogát és újraalkotja a törvényt.

Természetesen, ha kell, alkotmányt is módosít - mert miért ne?

Szép új világban élünk és jogbiztonságban. :SSS

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.02. 17:44:26

Szarházi szemétség 20 milliárdért stadiont építeni, csak állami pénzből , önerő nélkül egy 0 pontos, garázda csapatnak.
De hát Orbánnak és a fidesznek nem ez az egyetlen pofátlan dolga.

Rengeteg elbocsájtás, bércsökkentés, ők meg herdálnak.

Orbán a jó édes anyád!

kovacsguszti68 2010.12.02. 17:45:03

@Kalmár: nagyon eccerűen látod a dolgokat.
Egyrészt: a 3 pilléres rendszer nem az elmúlt 8 év hibája. Indulását követően néhány hónappal a Fidesz került kormányra. Akkor miért nem tiltakoztak?
Másrészt: nem az elmúlt 12 év viszonylatában kell nézni ezt a kérdést, hanem az elkövetkezendő évtizedeket is ide kellene modellezni. Amikor kihalnak azok, akik jelenleg 100% állami nyugdíjra jogosultak, és az államnak jóval kevesebb lesz a kiadása, mint most. Továbbá: az hülye szabályozás volt, hogy állampapírban tarthatták csak a pénzek nagy részét a pénztárak. A rendszernek éppen ez lett volna a lényege, hogy minél kevesebb állami pénz menjen a mnyp-be. Ami miatt ez a kikötés annak idején bekerült a törvénybe, az az attól való félelem volt, hogy ha a mnyp-k nem jegyeznek állampapírt, akkor az aktuális aukciókon az állam nem fogja tudni azokat értékesíteni (lásd: múlt heti kibocsátás) Persze, ettől függetlenül még kamatot kell fizetni a mnyp-be fizetett pénzek pótlására kibocsátott állampapírokra, de ez a kamat kisebb is lehetett volna, ha nincs a piacon a mnyp-k kereslete.
tehát: balfaszság volt korlátozni az mnyp-k befektetési lehetőségeit (azért is, mert jómagam is fektettem be nyugat- és közép-kelet európai részvényalapokba 2004-2005 környékén és évi 40% feletti hozamokat produkált a befektetés).

rockjano_ 2010.12.02. 17:45:09

@jeriko: "Például, hogy az MNyP befizetéseket nem csak 2011-ben, de később se továbbítják az MNyP felé, és még csak kártalanítás sem lesz."

Hol élsz te, nem modták hogy lenne akármilyen kártalanítás, persze hogy nem lesz.

Persze hogy BÁRMIRE képesek, mondom én marad az ordibálás, legalább ne érezzék annyira jól magukat, egyébként teljesen tehetetlenek vagyunk.

jeriko 2010.12.02. 17:49:22

@Kalmár: "Persze lehet azt mondani, hogy a mostani nyuggerek megdögölhetnek mert te a saját nyugdíjadat gyűjtöd és pont leszarod, hogy ők meg fizették a nagyiékét.
Csak akkor vonulj ki az erdőbe és egyél gyökeret."

Nem feltétlenül a nyugdíjrendszerből hiányzik itt a pénz, eddig is a költségvetésből kellett pótolni. Csak ott most nagyobb a lyuk, mert dicső kormányunk úgy döntött, akinek a bruttó bére félmillió felett van, megérdemel némi fizetésemelést - és ezt is fedezni kell valamiből.

papamaci1 2010.12.02. 17:50:02

@rockjano_: Nem hagyják ? Vásárolj aranyat, ékszert, festményt. A magántőkés tényleg a TE érdekedet szolgálja ? Akkor évente költsd el a hozamot, az a tuti...

Az állam meg azért FOG neked fizetni mert el akarja kerülni a zavargásokat, a lángoló autókat, kifosztott árúházakat, egyszóval a FORRADALMAT....

gaga 2010.12.02. 17:53:44

Ez csak hipotézis Blogger ecsém. Hidd meg, hogy Matolcsy 'Akit A Felesége Léptetett Be A Manyupba' György a megmaradó manyup pénzedre is ráteszi a Nemzeti Együttműködés Mohó Mancsát. No way, no mercy, no future:-)

Rob67 2010.12.02. 17:54:11

@otapi: Magyarország mint bevándorlási célpont? Basszus, még Iránból sem...
De legyen, ok.
Magyarország egy ilyen tolerásn és befogadó ország?
Te melyik részen élsz??

rockjano_ 2010.12.02. 17:57:19

@papamaci1: Haha, fizetni fog de mennyit??? És mikor ... 80 évesen annyit hogy éhenhalljak belőlle.

viszont addig szarrá adóztatnak.

AMit ledózok abból nem tudok aranyat venni ember!!!! (bár tehetném)

Budaphestie 2010.12.02. 17:59:29

MNYP tökremenetel: velem egyszer már megtörtént. Nem nagy ügy. Fiatalon nem volt valami nagy rálátásom a dolgokra és egy kis noname MNYP-hoz csatlakoztam. Pár év múlva ki is múlt, jogutódlás történt és megvette egy nagy hal, ami vitte tovább a számlámat, mintha mi sem történt volna.

Sőt! Nagy szerencsém volt velük: A nagy 2008-as zuhanást megelőző években jóval 10%-ot meghaladó hozamot termeltek. Persze a világválság betett ennek, de ilyen válságok 30 évenként szoktak lenni, úgyhogy hülyeség pont azt a kis időintervallumot vizsgálni, amikor beüt a krach.

Rob67 2010.12.02. 17:59:46

@Kalmár: ecsém ha ekkor a szar, akkor minek az adócsökentés meg a stadionépítés?
Egyik oldalon adunk másikon elveszünk?
Ekkora egy dilettáns csapatot bazdmeg. Polulista magmondóemberek, egy grammal sem több.
Hármassal értettségizett, Kádár és Soros kedvencek, akik akkor is kihasználták a kommunista rendszer elányeit, most is visszahozzák azt a víziót.
Kádár jót röhögne most: semmi sem változott, csak a párizsi íze. A fia mindent rendbehoznak :)

Matróz Kommandó 2010.12.02. 18:00:18

@jeriko: az állam eladósodásához jelentős mértékben hozzájárult a MNYP-be átpumpált pénz. Maga feri nyilatkozta már bukása után, mire ment el az a sok ezer milliárd forint hitel: "Mire, mire hát nyugdíjakra."
Értsétek meg, ki KELL másznunk az adósággcsapdából, egyébként 20 év múlva Magyarország sem lesz, ti meg a nyugdíjatok 25%-án vitatkoztok.

c 2010.12.02. 18:02:34

A jelenlegi szabályok szerint 20 év járulékfizetés után már jár állami nyugdíj.
Különben nem 1998-tól vonnak 8%-ot. Az elején kevesebbet vontak.
Ami még szerintem fontos:
20-30 év alatt kormányok jönnek, kormányok mennek.
A nyugdíjtörvény meg gyakrabban fog változni, mint a szélirány.

papamaci1 2010.12.02. 18:05:24

@isti77: REÁLIÁK !

Vegyél aranyat, műkincset, festményt, földet, vizet, levegőt ! Bármi reálisan létező, általad de facto fizikailag hasznosítható,vagy az emberek által értékesnek elismer tárgyat....

otapi 2010.12.02. 18:08:07

@Rob67: Te melyik világban élsz? Amikor már most is a Föld népességének a fele nem jut elegendő élelemhez és vízhez, gondolod, hogy senki ne akarna idejönni?
Az meg, hogy a magyar ne lenne befogadó? Nézz végig a történelmünkön, majd minden évszázadban betelepült egy-két újabb népcsoport. A titok abban rejlik, hogy ezek nagy része többé-kevésbé asszimilálódott, felvette a magyarnak nevezett kultúrát. Az 1800-as évek közepén Budapest még nagyrészt német ajkú volt!

Kalmár 2010.12.02. 18:10:04

@kovacsguszti68: Azonnal megszüntették a kötelező jellegét és akkor is kampányoltak ellene.
Megyó hozta vissza újra, elvéve a pénzemet és kötelezve egy kalandor bankár kénye kedvére hagyni a pénzem.
Akkor 4% fölött nőttünk és 54%-ra csökkent az államadósság.
Ezek 80% adósságot csináltak mostanra és csökkenő gazdaságot adtak át.
Azért ez nem ugyanaz, most nincs lehetőség, hogy a "normál" nyugdíjjárulékot kivonjuk a rendszerből.
Fizess önkéntest, ne hagyd éhenhalni a 60 éveseket.
Sajnos az elmúlt 8 év nemcsak ebben hibás, hanem a martalékos, individualizmus tobzódásáért is.
Minden az ÉN körül forog. Mindenki más le van sz...

papamaci1 2010.12.02. 18:11:48

Én nem értem mi a f@szért nem vesz fel hitelt OV ? Ossza szét a népnek mint Fletó, adósodjunk el még jobban.....

Félre a tréfával. A szocik nyolc éven át elkövetett bűneit jóvá kell tenni. De persze azt is lehet mondani hogy "coki IMF, eb ura fakó nem fizetünk !"Ezt akarjátok ?

Fogjátok fel. OV azt teszi amit az MSZP-nek , mint BALOLDALI PÁRTNAK TENNI KELLETT VOLNA !
(Persze az MSZP a komprádor burzsoázia pártja-ha még emlékeztek erre erre a szóra....)

biododírium 2010.12.02. 18:17:26

Lehet lemaradtam és elkerülte a figyelmem vhol, de arra van vmi változat, aki esetleg maradna, de nem tud bemenni személyesen határidőig?

Mert pl. külföldön dolgozik/tanul/bármi, vagy itthon van és épp tartósan kórházban fekszik, stb.

Lehet ezt meghatalmazással? Online? Fax? Vagy még semmi ilyen részlet nem ismert?

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.12.02. 18:19:08

@papamaci1: Ja, csak az a gond, akár hányszor megszólalnak, az árfolyam elkezd zuhanni.

Megkérdeznék pár chf hitelest, most miért nem hőbörögnek?

kovacsguszti68 2010.12.02. 18:19:14

@Matróz Kommandó: ok, hogy ki kell mászni, de ez a folyamat le lett modellezve 40 évre előre. és azt mindenki tudta, hogy az első 15-20 év durva kemény lesz, utána kezd majd helyreállni a rendszer, akkor mutatkozik meg a pozitív hozadéka a reformnak. Ezt bassza szét a dilettáns Matolcsy félúton.

Kalmár 2010.12.02. 18:20:42

@Rob67: "ecsém ha ekkor a szar, akkor minek az adócsökentés meg a stadionépítés?"

Hát bátyám, az adócsökkentés pont azért van, mert ekkora a szar.
Neked 8 év adóemelései után sem esik le, hogy az a szekér aminek a lovait nem etetik csak ütik az lelassul, majd bármennyire verik, megáll?
Tényleg nem vetted észre, hogy az adóemelés, csökkenő gazdaság, újabb adóemelés körforgását a szocik úgy csinálták bekötött szemmel, mintha beakadt volna a tű?

Képzeld, azért csökkentenek adót, hogy nőjön a fogyasztás, pénz áramoljon a kereskedelembe, a vállalkozások életre keljenek.
ÉS TÖBB LEGYEN A BEVÉTEL.
Nem ördöglakat ez, nem is értem, hogy nem láttak az orruknál tovább az elvtársak.

A poulista, dilettáns csapatot a szocialista pártban keresd. Apropó, bazd meg te.

Son of UDT 2010.12.02. 18:21:20

Bírom a sok koca megmondóembert, aki kiszámolja magának a sok jó dolgot, de fogalma sincs, mit jelent az, amit kiköpött a számológép/excel tábla.

Ami a számládon van, az JÁTÉKPÉNZ, kedves anti-troll. X% magyar államkötvény és (1-X)% részvény és egyéb vállalati kibocsátású dolgok.
Államkötvény nem ér semmit, mert mint az Te is láthatod, ha egy mód van rá, Magyar Állam úgy viselkedik, mint bármely adós: nem fizet. És most lett rá mód.

Részvény meg annyit ér, amennyit adnak érte. Ha Te vettél 100.000 Ft-ért részvényt, az onnantól kezdve nem ér semmit (alias könyv szerinti érték). A részvénycsomagod annyit ér, amennyiért el tudod adni adott MÁSODPERCBEN. Ha ez az összeg 130.000 Ft, akkor jól jártál, ha 40.000 Ft, akkor beszoptad. Ugyanez igaz a kötvényre is. Ahhoz, hogy neked kötvényből lejárat előtt pénzed legyen, vagy kamatot kell kapnod, vagy el kell passzolnod a kötvényt. A passzolás meg piaci alapon megy, ha névérték 20%-ért vinné a legjobb vevő, akkor annyiért adod el. Így jártál.

Eddig Magyar Állam burzsujkodott, mert mindig volt hitelezője a magánszféra személyében, ráadásul úgy, hogy a kölcsönt sosem kell visszafizetnie csak kis százalékban. Évezred biznisze volt ez, kérlek szépen.

Még egyszer mondom, játékpénz. Pénztár azért nem közöl adatokat, mert nem tud, soha nem is fog tudni. Az a pénz nincs. Az a pénz, amit bármikor maradéktalanul visszakapsz. Minden más csak ígéret.

Elmondjam én, hogy 3 millió társaddal együtt át lettél baszva, vagy már rájöttél magadtól is?
Amit befizettél, elveszett. Sosem fogod látni egy összegben, de még 10 részletben sem.

Nyugdíj előtt megnézik a dolgaidat, és mivel volt plusz befizetésed, kapsz majd egy százalékos szorzót felfelé, ami kb 200 Ft-al majd meg is dobja a nyugdíjadat.

Kár hőbörögni. Ez mind kincs, ami nincs.

puffatag 2010.12.02. 18:21:33

@Kalmár: ne hazudozz: orbán 2002-re elbaszta a növekedést , érdekes, matolcsynak hívták akkor is hagymázas pénzszivattyúját. ne hazudj a mostani helyzetet iletően se: a válság ellenére a legtöbb országgal ellentétben bajnai növekvő gazdaságot adott át ennek az idióta bagázsnak. egy dologra vigyázz csak nagyon, mert európa nyugati felén börtön jár annak a miniszterelnöknek, aki ilyet mond: NE MI NYERJÜK A LEGTÖBBET

meggyes alfonz 2010.12.02. 18:23:14

Valószinűleg már most tudják, hogy megszüntetik a pénztárat. Ezért mondták, hogy lépj vissza. Nekik már semmi sem drága, lehet, hogy a végcsoport megkapja vagyonkezelésre az államhoz visszavitt értékpapírokat.
Ha megszüntetnék sincs semmi probléma. Biztosan lesz néhány banki hátterű mnyp, ami nem adja vissza a tevékenységi engedélyét, oda át lehet lépni.

Egyébként teljesen egyetértek a cikkel. Annak kell igazán félnie, aki 4-8 éven belül megy nyugdíjba. A többiek kivárhatnak.

Látnok. 2010.12.02. 18:23:43

Na, drága Orbán hívők. El lehet olvasni:
www.fn.hu/zold/20101201/szazmilliardokat_veszithet_magyarorszag/

És utána el lehet gondolkozni erről az emberről.

meggyes alfonz 2010.12.02. 18:23:54

végcsoport - cégcsoport

Kalmár 2010.12.02. 18:24:27

@kovacsguszti68: Lemodellezték azt is 40 évre előre, hogy csődbe visznek minket a szocik?
Akkor ki baszta el?
Tényleg eszed még ezt a "kicsit kell még kibírni és már látszani fognak az eredmények??
Csak most még bírd ki a világ legnagyobb adóterhét, a legmagasabb áfát, a legnyomorultabb nyugdíjat......
Beszarok a röhögéstől vagy a sírástól.
Ezt már Rákosi is mondta a nagyapámnak.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.12.02. 18:25:57

@Son of UDT:

Az írás egy gondolatmenetről szól, a választás előtti gondolatmenetről. Nem tudom érted e, arról szól, hogyan, melyik döntéssel jár jobban az ember.

Én meg az olyan megmondóembereket bírom, akik hozzászólnak íráshoz az előtt, hogy végigolvasták volna.

ubu1 2010.12.02. 18:27:54

Milyen ordibálás!? Birkaországban nincs a megfelelő oldalon senki, aki ordibálna, csak a túloldalon. Néhány éve elég volt annyit mondani, hogy "elkúrtuk", aztán mi lett belőle... Most meg a másik oldalról azt mondják kb., hogy elvesszük a pénzedet és kuss, aztán meg mindenki szépen tudomásul veszi. Ha konzekvensen kezelnék a dolgokat a hőzöngők, a bejelentés estéjén tízezreknek kellett volna a Kossuth téren tombolni, és nemhogy az MTV székház, hanem a Parlament szétveréséről kellett volna hallanunk a hírekben.
Tudom, hogy ez persze nem old meg semmit, nem ezért írom. De az tény, hogy nyoma sem volt ilyennek, mert a hőzöngők jól elvannak szegényes gondolataikkal, hogy most beszopattuk a zsi.o multi bank mittudomén miket. Hogy a nyugdíjunk bánja, az meg nem érdekes.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.12.02. 18:28:02

@biododírium:
Ha nem nyilatkozol személyesen a megadott határidőig, akkor automatikusan visszalépsz az államiba.

puffatag 2010.12.02. 18:29:00

@Kalmár: te nagyon buta ember vagy (vagy bértollnok, válassz)- csak a 250 bruttó felettieknek csökken a nettója. ettől miért nőne a fogyasztás? akinek eddig is sok pénze volt, azokat támogatja a sosemhazudó nemzetvezető (ő pl kb 400.000 nyenyivel többet visz haza a porontyainak HAVONTA)ezek nem tudnak több hurkát békéscsabát stb enni. leszoptad matolcsyt?

mizrolist 2010.12.02. 18:31:34

@papamaci1: ugye bankszámlád sincs, mert azok is tőzsdéznek, meg hitelt adnak, amit nem fizetnek vissza, meg csődbe mehetnek?
Amúgy szerinted mi értéke lenne egy valódi csődhelyzetben az aranynak meg a festményeknek? Kb. semmi.

@biododírium: nem láttam erre vonatkozó adatokat; mondhatjuk, hogy az megszívta.

Kalmár 2010.12.02. 18:32:13

@Látnok.: Na tisztelt Orbán gyűlölő
Elolvastam. Te is??
Arról szól, hogy nem akarnak kvótát vásárolni a sokat füstölők. Lejár az egyezmény és az eddig erre költött milliárdokat másra fordítanák.
Válság van. Aki csökkenti az iparát és a kibocsájtást, annak kevesebb kvótát kell vennie azoktól akiknek fölös van, de ezzel egyidőben csökkenne a termelékenységük, bevételük és lassulna a gazdaság.
A környezetvédelem ezért mostanában egy kicsit le van tojva.
Hogy kötötted ezt Orbánhoz?
Mindegy, csak mondjon le? Jópofa.

kovacsguszti68 2010.12.02. 18:35:28

@Kalmár: képzeld, tényleg ennyire hiszem, hogy a nyugdíjrendszernek ez a része életképes lett volna. Nem a mnyp-től döglődik az ország, illetve a nyugdíjrendszer, hanem a kibaszott alacsony foglalkoztatástól, a sok minimálbérestől, a sok korengedményes nyugdíjastól, a sok álrokkant nyugdíjastól és még lehetne sorolni.
Ha nem látod át a lényegét, akkor inkább fogd be a szád. Lehet szidni az előző 8 évet (volt valóban sok elhibázott döntésük, pl. 13 havi nyugdíj - most ne említsük a fityesz 14. havi nyugdíj ígéretét, ez viccnek is rossz) de a mnyp-t emiatt megszüntetni a fidesz komcsik legelhibázottabb lépése lesz.

Son of UDT 2010.12.02. 18:38:06

@anti_troll: Elolvastam, értem is. Legalábbis azt, hogy nem érted. A pénzed már nincs meg. A rendszer nem arra lett tervezve, hogy egy összegben kivehető legyen a befizetett összeg, vagy akár nagyobb részletekben. Már pedig Te így számolsz. Kiszámoltad mennyi pénzed van manyup számládon: 4.5 millió Ft. Na, ennyit fizettél be, DE nem ennyi van, mivel nem bankról beszélünk. Itt nem veheted ki egy összegen.
Kapisgálod? Az a pénz nem a tied, mivel az a pénz nincs meg. Neked befizetésed van, ami jogosít majd valamikor valamekkora annuitásra.
Amit kiszámoltál érdekes, de nem valós, és nem azért, mert nem tudsz jövőértéket számolni, hanem azért, mert nem vagy tisztában vele, hogy az a pénz nincs meg. Ezért is olyan egyszerű "elvenni". (Macskaköröm azért kell, mert nehéz azt elvenni, ami nincs, de nem lehetetlen, mint látjuk.)

ZX 2010.12.02. 18:38:14

@Kalmár: "Lesz egyéni számla.
Miért nem figyelsz oda?"

"Mindenki számára kialakítjuk az egyéni számlát...A számla követelést nem alapoz meg, csak tájékoztató jellegű".

Ki is törölheted a számláddal. Körülbell annyit is ér.

meggyes alfonz 2010.12.02. 18:39:14

@Son of UDT:
A PSZÁF honlapján napi elszámolóegység árfolyamot közölnek mindegy egyes pénztárra/portfolióra vonatozóan. Az árfolyam a pénztár letétkezelőnél levő állományának PIACI értéke alapján van meghatározva, amit a PSZÁF (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete) folyamatosan ellenőriz. Minden tagnak a pénztár vezeti az elszámolóegység számláját és a darab*árfolyam alapján napi szinten lekérdezhető a tag követelése (ez ugyanaz, mint a befektetési jegyek unit darabszáma). Ha szerinted nincs értéke a betett pénznek, akkor a PSZÁF nem tudja, vagy nem akarja megfelelően végezni a munkáját!

Ha a pénztárnál magyar állampapíroké - mint ahogy írtad 20%-ra csökken, akkor már úgyis mindegy. Az államcsőd. Egy csődbe ment állam először az állami alkalmazottakat és a nyugdíjakat nem tudja kifizetni. Ezzel szemben a mnyp-nél nem csak magyar állampapírok, hanem részvények, EU-s állampírok stb. is vannak. Tehát egy esetleges magyar államcsőd esetén még tudnak - ha nem is annyit fizetni.

Kalmár 2010.12.02. 18:39:54

@puffatag: Akire a végén utaltál az az édesanyád lehetett.
200.000 bruttó az átlagkereset. A gyermekek után még több jár.
Ha nem érted, hogy ez hogyan növeli a fogyasztást és a gazdaságot, akkor menj iskolába, mert hülye is vagy.
Ha fizetsz tanítalak, ingyen tuskót nem faragok.
A "bértollnok" azoknak az érve, akik annyira ostobák, hogy logikai alapon nem tudnak cáfolni.
Olvasd vissza a kommented és keress benne érvet.

Nem lesz könnyű.
Összefoglalom:

Hééé, há hülye vagy, az nem is igaz, ezek lopnakhazudnak meg gazdagok.Szoptál? He?

Ezek után olvass utánna mit jelent a troll a neten.

Lucius Cornelius 2010.12.02. 18:41:30

Namost akkor mit tett értünk a magyar állam az elmúlt 100 évben?

1914-18 milliókat zavart ki a géppuskatűzbe néhány négyzetméter bombatölcsérért.

1919-21 Elkobozta az emberek vagyonát, rögtönítélő bíróságokon végeztettett ki mindenféle politikai és társadalmi csoporthoz tartozó polgárokat, majd korlátozta a lakosság kb 5% kitevő csoport jogait a boldoguláshoz. Mindeközben elfelejtette megvédeni a határokat.

1921-40 agyatlan kül- és gazdaságpolitikával sikerült teljes függőségbe lökni a maradék országot, és közben azzal etette a népet, hogy mindez nem a Magyar állam hibája.

1940-45 kb 500e polgárát elhurcoltatta és kivégzetette, további 360e-t ismét a géppuskákkal lövetett le, mindezzel ismét nem sikerült a határokat megvédeni, így még okozott magának kb 100e járulkos civil vszeteséget.

1946 A sikeres pénzerform előkészítéseként minden létező megtakarítást elpusztított az inflációval.

1947-48 a nem kívánatos politikai elit kicsinálása

1948-56 munkatábor, koncepciós perek, padlássöprés, ÁVH, aknazár a határon, államosítás, kivégzések politikai alapon.

1956-58 utcai harcokban, sortüzekben kb 4e ember legyilkolása, majd további 450 kivégzése

1959-1975 húzd-meg ereszd meg. Egyik nap tszesít, meg engedi a maszekot, másiknap elveszi, amit termeltél és téeszesít. Mindeközben átmenetileg megszállt egy szomszédos államot, mert ott másként gondolkodtak.

1975-1990 Teljes eladósodás, mert a nép mégsem fizetheti meg!

1990-2009 Amit 40 éve elvett az egyik embertől, azt ezidő alatt átjátszotta a másiknak

2010 Megzsarol, hogyha nem adod neki azt a pénzt, aminek a felhalmozását ő tette kötelezővé, akkor tönkretesz.

Nem mondom, hogy meg vagyok lepődve...

Kalmár 2010.12.02. 18:43:23

@ZX: A jelenlegi MNYP sem.
Persze ha szerinted az számla követelést megalapoz, akkor menj be vedd föl, így nem ér kár.....ó de csalódott leszel.
A buta kis pénztáros, meg ott fog csodálkozni, hogy te tényleg azt hitted, hogy ez a te pénzed??
Ezt ki hazudta neked?
Na ha leesik, majd tudd, hogy ki baszott át.

ZX 2010.12.02. 18:45:59

@Kalmár: 1997. évi LXXXII. törvény
5. §
(4) A pénztártag követelése - a tulajdonlás elve szerint - a pénztártag tulajdona, amelyre az e törvényben foglaltak szerint kedvezményezett jelölhető. A pénztártag követeléséért a pénztár, illetve az e törvényben meghatározott feltételek szerint az Alap és a központi költségvetés tartozik helytállni.

Amit a meghatározott feltételek szerint kaphatsz meg.
Ne legyél már ennyire ostoba!

Kalmár 2010.12.02. 18:47:17

@Lucius Cornelius: Vajon mit tett a bank és biztosító rendszer a hazánkért?

drmc 2010.12.02. 18:50:34

Kedves Kalmár!

Mindenhol benyögöd, hogy az állami rendszerben is lesz egyéni számla. De mikor? A TB rendszerben 2 évben telt, mire kigyomlálták, hogy ki után fizetnek járulékot! Mikorra lesz itt egyéni számla? Mellesleg a fő nyugdíjvédő nyilatkozta, hogy ez az egyéni számla nem lesz alkalmas a követelésed nyilvántartására. Csak azt tudod ellenőrizni, hogy fizetik-e utánad a járulékot. Hát köszönöm szépen, de erre már ma is van megoldás. Úgy hívják, Ügyfélkapu.

Son of UDT 2010.12.02. 18:51:31

@me__ga:
Értéke a készpénznek van. Manyup papírokba konvertálja pénzt, papír meg annyit ér, amennyit adnak érte. Manapság 40 milliárdnyi magyar állampapír kibocsátása is problémás, lévén senki sem karja megvenni. Mi meg 3000 milliárd forintról beszélünk, amiből a jó ég tudja mennyi magyar állampapír.

Amiről én beszélek az az, hogy könyv szerinti érték (nyilvántartási, számla szerinti) nem egyenlő a piaci értékkel. Márpedig mindenki úgy kap nyugdíjat manyuptól, hogy az átkonvertálja a papírt pénzre, magyarán eladja. Eladás meg sikerül, ahogy sikerül.

Vicces még, hogy ha nagy mennyiségben árasztják el a tőzsdét papírokkal, akkor mindennek le megy az ára.

Érdekes, mi? PSZÁF mondhat bármit, az a pénz nincs meg, csak az ígéret, hogy majd a befizetések+hozamok után kapsz havonta valamennyit.

magyarul 2010.12.02. 18:52:32

Akinek van 15 év munkaviszonya, annak semmiképpen nem éri meg visszalépni, mert jár neki öregségi nyugdíj, mégha nem is teljes összegű.
Akinek viszont nincs 15 éve, annak meg majd jár a segély szerű nyugdíjhelyett, tehát a magánnyugdíjjal kiegészítve az egész jó pálya.
Úgyhogy azoknak sem éri meg visszalépni.
Aki 8 éven belül eléri a nyugdíjkorhatárt, annak nyilván megint csak nem éri meg visszalépni, mert nyugdíj (valamennyi) amúgy is jár neki, csak bedob a közösbe egy csomó pénzt blindre.
Összességében nincs olyan, akinek szerintem megéri elgondolkozni a visszalépésen.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.12.02. 18:55:15

@Son of UDT:
Ha nincs meg, akkor erre a sok nincsre akarja a Matolcsy rátenni a kezét?

meggyes alfonz 2010.12.02. 18:57:13

@Kalmár:
Ha megveszel mondjuk el telket az a tiéd lesz (bejegyzik az ingatlannyilvántartásba). Ha el akarnád adni de nem tudod, mert a kutyának sem kell, akkor a piac megakadályoz abban, hogy pénzzé tegyed, de attól még a tiéd! A mnyp-i befizetés kifizetését a jogszabályok (az állam!) tiltják amíg nyugdíjassá nem válsz, rokkant nem leszel vagy meg nem halsz. De attól még a tiéd, akár csak az a telek, amit nem tudsz eladni!

ZX 2010.12.02. 18:58:36

@Son of UDT: és lesz szerinted olyan amikor 1 hónapon belül annyi ember megy nyugdíjba, hogy a követeléseik elérik a több tízmillió Eurot és emiatt esik a részvényük árfolyama? Ne fogadj rá nagy tétben.

Son of UDT 2010.12.02. 19:07:22

@anti_troll: Manyupok nagyobbik része magyar állampapírokból áll. Állam átveszi manyupok portfólióit, akkor az állam fizetési kötelezettsége megszűnik azokra a papírokra. Itt rögtön nyert.
Portfóliókban szereplő egyéb papírokat meg eladja, olyan ütemben és mennyiségben, ahogy neki pénz megfelel: lesz egy csomó költőpénze. Matolcsynak inkább előbbi jön jól, Orbánnak utóbbi, mert utóbbiból lehet vásárolni MOL-t és stadiont meg terrorelhárítási központot.

Nyugdíj meg mindig a jelen befizetéseiből jött ki eddig is, és ezután így fog. E mellé fog jönni az öngondoskodás virtuális pillére, és majd lesz valahogy.

Látnok. 2010.12.02. 19:10:04

@Kalmár: Talán nem vetted észre, de 7 perccel a hozzászólásod előtt már kijavítottam a hibás linket.
Inkább még egyszer iderakom:
hirszerzo.hu/publicisztika/20101130_orban_eltitkolt_interju
Na erre lehet reagálni.

Son of UDT 2010.12.02. 19:10:28

@ZX: Olyan nem lesz, arra viszont fogadok nagy tételben, hogy lesznek a vállalati/külföldi portfóliókból milliós/milliárdos költekezések állam részéről.
Erre gondolom, Te is mersz fogadni. ;)

meggyes alfonz 2010.12.02. 19:10:56

@Son of UDT:
A pénznek önmagában nincs értéke. Minden pontosan annyit ér, amennyiért el lehet adni. Az őskorban a cserekereskedelem volt, aztán bejött a pénz, mint általános egyenértékes. A mnyp-ben levő vagyontárgyaknak is megvan a maguk értéke. Nyilván ezek hol le, hol felértékelődnek. De mi nem?

A készpénz jó dolog, de van egy hibája: elértéktelenedik. Az értékmegtartás miatt a mnyp-k a befizetett pénzt elköltik - vesznek belőle eszközöket (részvény, kötvény, ingatlan stb). De jó: Te tartsd a párnád alatt vagy add oda állam bácsinak (ő majd jól elkölti helyetted!).

ZX 2010.12.02. 19:12:52

@Son of UDT: Tehát ha Matolcsyék adják el akkor megvan a pénz, ha én akarom majd nyugdíjként kivenni akkor már nem lesz meg. Érdekes logikád van.

"Nyugdíj meg mindig a jelen befizetéseiből jött ki eddig is, és ezután így fog. E mellé fog jönni az öngondoskodás virtuális pillére, és majd lesz valahogy."

Nekem a majd lesz valahogy kicsit kevés, főleg hogy tudom mire nyugdíjba megyek 4 inaktív fog jutni 1 aktívra. (jó esetben).

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.12.02. 19:25:16

Nem kell semmit tenni, mint betámadni az ügyfélszolgálatokat. Majd lesz belőle tömeghiszti, meg kertv.
Gyakorlatilag képtelenek lesznek kezelni az ügyfelek nyomását.

Son of UDT 2010.12.02. 19:25:28

@me__ga: Pontosan. Ellenben még mindig nem tudod egy összegben kivenni a nettó befizetéseidet, se a hozamokat, se a kettőt együtt. Szóval még mindig nincs meg a pénzed. Csak ígéret, hogy Te és az örökösöd apránként megkapjátok sok sok sok év múlva. Persze ez így van jól, mert a piacoknak kell a tőke, nem vagyok manyupok ellen, állam ellen sem kifejezetten, csak annyi a bajom, hogy az emberek a befizetéseikről azt hiszik, hogy az MOST az övék. Közben pedig dehogyis.
A jövőbeni fogyasztás lehetőségéért LEMONDTAK róla a jelenbeli fogyasztást FELÁLDOZVA.
Ez a befektetés legegyszerűbb fogalma.
Ha meg egyszer lemondott róla az ember, akkor hiába kéri vissza, legalábbis egy összegben, idő előtt.

Budaphestie 2010.12.02. 19:39:35

@Son of UDT: Szerintem nem is akarja most "egy összegben, idő előtt" senki sem visszakérni a nyugdíjcélú megtakarítását. Legalábbis én nem olvastam ilyet sem a posztban, sem a kommentekben...

Viszont egy valami szöget ütött a fejembe, amit írtál. Ha a MNYP-ok a pénz nagy részét állampapírba tolták bele, akkor abból az állam csak a saját adósságának a csökkenését fogja azonnal látni, amikor elveszi? Mint amikor az adósodnak tartozol? Mekkora rész lehet állampapírokban?

Son of UDT 2010.12.02. 19:44:48

@ZX: Egyik esetben sincs meg a pénz. Amíg eladásra vár, addig papír, ami értéktelen. Eladják a papírt, lesz pénz, aminek már van értéke. De senkinek sincs meg a befizetése úgy, hogy az az övé, és minden forintot egyből visszakap, viheti is, jöjjön máskor is. Virtuális pénzekről beszélünk. Az az igazi pénz, amihez pár napos határidővel egyéb kötöttség nélkül hozzáférsz, kötegelve megkapod, viszlát.
Manyup tagok a jövőbeni fogyasztás lehetőségéért lemondtak róla a jelenbeli fogyasztást feláldozva. Ergo befizetésük van, ami alapján sok év múlva havi egyenlő pénzösszeget kapnak, és nem vagyonuk.

mrs. white 2010.12.02. 19:49:19

A szerző 3.1 millás befizetése 144 hónappal átlagosan levetítve havi 270.000 forintos fizetést vélelmez. Ez bőven az átlag felett van. Ebből következően a nagytöbbségnek valahol 2 milla vagy az alatt lehet a befizetése. Én konkrétan csak a 2009-es papírt találtam meg. Ott minimális bukóban voltam. Tehát nem hozam nem volt rajta, de még az inflációt sem követte. Ez persze 2010-ben még változhatott de nem egy olyan összeg amivel komolyan lehetne számolni és ezzel a nagy többség így van. Az átleg keresett felettieket vigasztalhatja az a tény, hogy a 16%-os kulccsal viszont messze ők járnak a legjobban. Nem lehet mindig csak jól járni. Az mnyp-én bukó az adón nyerő. Ettől függetlenül nem értek egyett a megszüntetéssel, nem is annyira magával a tényével, sokkal inkább a módjával és a körítéssel.

mrs. white 2010.12.02. 19:51:10

@BPHead: A fele van állampapírban tudomásom szerint.

meggyes alfonz 2010.12.02. 19:55:15

@Son of UDT:

Most már csak kötöd az ebet a karóhoz! Miért ne lenne egy állampapírnak részvénynek stb. értéke? Követelésed van, aminek van(!) értéke. A pénznek önmagában nincs! (Az csak igazán egy papír, amióta eltörölték az aranyra válthatóságot.)
A követelésed ellenszolgáltatásaként fogsz kapni majd pénzt (az akkori értékek alapján), amiért veszel majd kenyeret.

Ha visszalépnék, akkor az állam egyszerűen elköltené. Nem azért léptem be ezelőtt 12 éve az mnyp-ba, hogy 2010-ben valaki azt mondja, hogy adjam neki oda mert egyébként ejnye-bejnye....

Budaphestie 2010.12.02. 19:57:25

@mrs. white: Tehát akkor ami állampapírban van, abból az állam semmiféle plusz pénzt nem lát, csak visszaveszi a papírt, ami a saját kezei között nulla forintot ér? Jól értem?

mrs. white 2010.12.02. 19:57:37

Az mnyp egy jó ötlet lenne egy olyan országban, ahol, az állam tele van likviditással és azt a 30-40 évet amíg a dolgozók átálnak az öngondoskodásra megoldja saját erőből. Nos szerintem magyarország nem ilyen és rajta kívül rendkívül kevés ország. A fenti kritériumoknak pl tökéletesen megfelelne kína. Ezzel szemben ott ha jó tudom még nyugdíj sincs, valamint az átlag fizetés fele vagy még kevesebb mint itt. Ezért van versenyelőnyben nem gyengén.

Budaphestie 2010.12.02. 19:59:37

Pontosabban a tartozását csökkenti, ami persze bevételnek is elkönyvelhető, csak úgy értem a költségvetésre nem lesz hatással ez a művelet...

meggyes alfonz 2010.12.02. 19:59:46

@mrs. white:
A szerző azt mondja, hogy a kormányok jönnek-mennek, de az emberek maradnak. Ezért kell meggondolni a visszalépést. Ki tudja mi lesz 10-20-30 év múlva, de nem szabad egy most kapott mézesmadzagért, alamizsnáért feláldozni a jövőt!

mrs. white 2010.12.02. 20:06:14

@BPHead: Tökéletesen. Viszont kevesebb lesz az államadóság. Ami elvileg megnyugtatná a piacokat. a tragédia az, hogy egy alapvetően akár még helyesnek mondható dolgot is sikerült elcseszni. mert szerintem ha azt kommunikálják, hogy a teljes összeget belökik az államadóságra, ami tőzsdei részvényekben van stb. plusz szigorítanak a nyugdíjbamenetelen rokkantakon (puhos cigány mercivel stb) tényleg csinálnak egy olyan reformot ami elzárja az elfolyó pénzek megállítását máv-nál stb. Akkor a piac pajzson hordja körbe őket. Csökken az államadóság már csak forint deviza árfolyam miatt is. Rengeteg hitelesnél csökken a részlet ami plusz vásárlóerőt jelent a belső keresletben. A gond ott van, hogy majd februárban lesz valami 800 milliárdos megtakarítás állítólag csak az a baj hogy fél év alatt annyiszor változott az álláspont, hogy ezt már nem kultiválják.

mrs. white 2010.12.02. 20:11:49

@me__ga: A kormányok jönnek mennek de nyugdíjas egyre több lesz. Aki eltartja őket egyre kevesebb. Ebből egyszerűen következik, hogy reálértékben egyre kisebb nyugdíjak lesznek valamint igen jó eséllyel egyre magasabb életkorban kell még dolgozni és ezen egyik kormány sem tud változtatni. A fidesz most nem oldotta meg a problémát pusztán pár évvel eltolta ami akkor sokkal nagyobb lesz ha addig nem találnak ki valamit.

meggyes alfonz 2010.12.02. 20:21:07

@mrs. white:
Egyetértek. Ezért nem megoldás, hogy még azt is odaadjam - egy tartozom Neked cetliért - ami legalább - ha részben is, de - biztosíthatja a nyugdíjamat!

Budaphestie 2010.12.02. 20:23:35

@mrs. white: Tehát ha feltételezzük, hogy 50% állampapír, a többi meg részvény, akkor a felállás az, hogy az eddig gyűjtögetett nyugdíj célú befektetésem felét elveszik és ezzel az államadósság csökkentésére használják fel. Egy olyan államadósság csökkentésére, amiről (becsületes adózóként) nem én tehetek.
A másik részt, a részvényeket, pedig megpróbálják pénzzé tenni a piacon, ami Son of UDT eszmefuttatása szerint nem megy egyik percről a másikra, mert nincs annyi vásárlóerő a piacon, ami ezt a mennyiségű részvényt elfogadható áron képes lenne felszívni. Tehát magyarul a saját befektetésemnek ezt a második részét elkótyavetyélik.
Persze az arányok hipotetikusak, de nagyjából ez történik, ugye?

Son of UDT 2010.12.02. 20:28:17

@me__ga: Mert Te még nem hallottál behajthatatlan követelésről. Értéke van, ami változik minden másodpercben. Az az értéke, amit a piacon kapsz érte. Nem Te uralod. És azért írtam, amiket írtam, hogy az emberek észrevegyék, hogy az az övék, amivel szabadon rendelkeznek. Manyup számlájuk van, aminek egyenlege után kapnak majd pénzt nyugdíjas éveikben havonta. De a számlán nem pénz van, hanem értékpapírok, aminek tulajdonosa a pénztár. Értékpapírból eladással lesz pénz, az meg rizikós.
A vagyon nem egyenlő a befizetéssel. Sosem lesz.

Akárhány blogger számolhatja a pénzét, előrébb nem lesz egyik sem. Példának okáért, ha van 2 millád a manyup számlán, annak a fele kb. magyar állampapírban van, amit az állam visszavesz. Az állami egyéni számládon még mindig két millió lesz, abból 1 piaci alapon, 1 meg semmilyen alapon, mert a papírt, amiben volt, megszüntették, mikor az állam leírta őket kötelezettség csökkenésbe. Érted már, hogy mennyit is ér a befizetésed? Az állami részt, az 1 millát csak a nyugdíjad képletébe számolják majd bele, de tőke nincs mögötte konkrétan semmi. Még papír sem, mert azt már leírták, kivonták, megszűnt. Mivel tőke nincs mögötte, kötvényt kell majd kibocsátani. Ha meg elverik stadionra meg terrorközpontra a piaci részt, akkor a számládon szintén nem lesz kevesebb, viszont az után is kötvénykibocsátás lesz majd eszközölve sok év múlva. Mint mondtam: JÁTÉKPÉNZ.

meggyes alfonz 2010.12.02. 21:01:46

@Son of UDT:
Amit írtál pont nem a magánnyugdíjpénztárra, hanem az államira igaz.
Ott fogsz csak látni egy tartozom Neked cetlit igazán!

Son of UDT 2010.12.02. 21:02:16

@Son of UDT: És persze az egyszerűség kedvéért a piaci rész értékének a nominális értéket tekintettem, nem a valósat.

Art Mooney 2010.12.02. 21:07:55

@rockjano_:

"@Art Mooney: "neveld úgy a gyerekeidet h segítsenek neked-rajtad ha megöregszel"

:-))))) azért ez necces, most inkább az van hogy anyámék támogatják öcsémet (40éves) hogy ne halljon éhen"

paff, 100 éve meg még nyugdíj sem volt. változnak a viszonyok, alkalmazkodni kell.

"Igen, és ha tudod lopj el és csalj el mindent, ennek az államnak még annyira sem semmit mint idáig."

nem mondtam, h lopj vagy csalj. a mostani váltáskor húzz ki annyi pénzt amennyit tudsz és fektesd be magad.

rockjano_ 2010.12.02. 21:09:54

@Art Mooney: Ja, ja.

By the way...Kínában ma sincs állami nyugdíj, takarékoskodnak is az emberek egész életükben.

Son of UDT 2010.12.02. 21:17:50

@me__ga: Ezzel tisztában vagyok. Második bekezdésben épp azt írtam, hogy az érték el fog veszni az állami számlák mögül rögtön. Azt sugalltam, hogy manyup olyan szempontból jobb, hogy valaminek muszáj a számla mögött állnia, amit később értékesíteni lehet, ha gáz van, vagy nyugdíjat kell folyósítani.

Art Mooney 2010.12.02. 21:22:56

faszom a blogmotorba, elveszett a kommentem. röviden újra.

@otapi:

"Voltak már nálunk mnyp-ok a két VH között, de semmit nem kaptak vissza belőle az emberek."

ott a pont. ezt érdemes figyelembe vennie mindenkinek, aki 20-40-60 évre előre akar "tervezni" (haha).

@anti_troll:

"- Az államé sokkal átláthatatlanabb"

hahaha. próbáld megkérdezni a mnyp-ktől, h a hasznuk hány %-a maradt Magyarországon. sok sikert!

"- Persze felelős ország vagyunk ugye, ennyi erővel mindenki azonnal a Dunának mehet."

?

"- ÖRÖKÖLHETŐ, ez a leglényegesebb!! Ha 90 év lesz a korhatár, nyilván nem érem meg, de az egyenleget örökli a család!"

ahogy azt móricka elképzeli. olvasd el, mit tervezett az előző "szakértői" kormány: vastagbor.blog.hu/2009/12/09/kedves_bucsuajandek - szerinted ha ez komoly tervként került elő, a következő 40 évben nem lesz megcsinálva? innentől a kedves család majd annak drukkolhat, h a papa-mama a nyugdíkkorhatár elérése előtt haljon meg...

"- Nem törölhetik az örökölhetőséget, mert az a saját pénzed. Ennyi erővel a lakásod örökölhetőségét is megtilthatják."

hahhaahhahahhahahaha... olvasgasd a fenti linket. ja, és ha a saját pénzed, akkor el sem vehetik, nem? nem kényszeríthetnek mondjuk bele az állami rendszerbe, nem igaz? ugye ilyesmi nem történhet meg?

"- persze a dolgok gyorsan változnak, és nagyon lényeges, és sajna ki is hagytam az írásból, hogy ha visszalépsz az államiba, a lóvét már sose látod viszont, viszont ha maradsz, az állami nyugdíjat még kiterjeszthetik rád, akár 10 vagy 20 év múlva, mert elvileg Orbán Viktor még nem király, és előfordulhat hogy egyszer ő is kikerül a hatalomból"

súgok: ha visszajönnek a ballibek, még az "áterőszakolt" embereket is "kártalaníthatják" - na persze miből másból, mint egy jó zsíros úgy imf-hitelből... mert azt nem neked kell ám visszafizetned... (eh)

mizrolist 2010.12.03. 01:10:16

@Son of UDT: ha egy mnyp-tag meghalt, akkor az örökösei megkapták a befizetését. Nézz csak utána.

Son of UDT 2010.12.03. 05:46:33

@mizrolist: Igen, befizetés öröklődik. És ezt most miért is mondod nekem?
Azt is olvasd el, amikor leírtam, hogy a befizetés és az egyenleg a tied, na meg a számla, de az érték mögötte nem. Ergo nincs benn pénzed. Kintlévőségen van kintlévőséged. Azért írtam, hogy ígéret.

mizrolist 2010.12.03. 05:55:41

@Son of UDT: az az ígéret konkrétan leszámolt pénzt is jelentett ezekben a sajnálatos esetekben.

Son of UDT 2010.12.03. 06:28:03

@mizrolist: Igen. Mondtam én egy szóval is, hogy nem kapsz pénzt?

Müller őrmester 2010.12.05. 10:57:44

Véleményem szerint, az lett volna a jó megoldás, ha az önkéntes nyugdíjpénztárakat hagyták volna combosodni. A magánydij pénztáraknak történő befizetéssel tényleg nagy hiány keletkezett.
süti beállítások módosítása