Igen tisztelt „szakértői” kormányunk be fog zárni kb 30 szárnyvonalat, 1000 kilométeren szüntetve meg a vasúti közlekedést. Eme akciótól éves szinten 4 milliárd forint megtakarítást VÁRNAK.
Ha tehát ennyit várnak, akkor nagy valószínűséggel kijelenthető, hogy ennél jóval kevesebb lesz a megtakarítás. Kormányunk eredményességét ismerve, nagy esély van rá, hogy éppenséggel semennyi megtakarítást sem fognak elérni. A megtakarítás még akkor is nulla forint körül lesz, ha az ígért volán járat sűrítés csupán ígéret marad. Erre szintén jó esély van, hiszen tudjuk pl a Megyeri híd esetéből is kiindulva, mit jelent a kormány ígérete, akár írásos garanciája.
Az IMF-el kötött paktumban a kormány 40 milliárdos költségmegtakarítást vállalt a MÁV-al kapcsolatban. A szárnyvonalak bezárásával 4 milliárdot REMÉLNEK.
Honnan várják a maradék 36 milliárdot? Megszűntetik a személyszállítást a gerinchálózaton is? Abból megtakarítanak további 10 milliárdot?
Hogy lehet, hogy ennyi dilettáns ülhet vezető pozícióban? Hogy lehet, hogy annyi kormányzati, meg közlekedési szakértőnek összesen nincs annyi esze, hogy lássák, a veszteségek nagy részét pontosan ez a dilettáns, politika orientált, mutyival telített, uram-bátyám szervezeti rendszer okozza?
A válasz végül is adja magát: azok ott, nem ennyire hülyék. Pontosan tudják, hova kellene nyúlni először a MÁV-nál. Csak az ugye fájna. Havernak, sógornak, komának, politikai, üzleti lekötelezettnek. Inkább bezárják a mellékvonalakat, gondolják az is valami.
40 milliárd helyett 4. Az végül is majdnem ott van, csak egy nulla hiányzik. Hogy mi lesz a többivel, mi lesz a MÁV fenntartható működésével? Mi lesz azokkal, akiknek ezek a vonalak jelentik az egyetlen közlekedési lehetőséget?
Senkit sem érdekel.
Ha kell, megszüntetik az egész vasúti közlekedést, elkótyavetyélik a maradék ingatlanokat,csak megmaradjanak a pozíciók, igazgatóságok, igazgatók, osztály, és főosztályvezetők hada, politikától visszavonult apparatcsikok jól fizető pozícióinak tömkelege stb.
A szakszervezet is bőven kiveszi a részét a veszteségekből. Nem tudom, mert szemérmetesen hallgatnak arról, mennyibe kerülnek a szakszervezetek a MÁV-nak. Irodák, fizetések, juttatások stb. Érdeket cserében nem képviselnek, (max a sajátjukat), mert amit Gaskó csinál azzal, hogy időről-időre rendszeresen káoszba taszítja az ország közlekedését, az szerintem nem érdekképviselet.
Van egy olyan gyanúm, hogy a szakszervezeti támogatások visszavágásával többet takarítanának meg, mint a vonalbezárásokkal.